Wyposażenie szkół a obowiązujące przepisy
Dobra organizacja przestrzeni szkolnej ma pozytywny wpływ na rozwój młodego pokolenia. Dzieci powinny czuć się bezpiecznie, przebywając wewnątrz budynku. Kluczowe jest również zapewnienie komfortowych warunków podczas udziału w lekcjach (uczniowie spędzają kilka godzin dziennie w pozycji siedzącej). Czy wiesz, jakie normy obowiązują w przypadku zakupu elementów wyposażenia placówki oświatowej? Sprawdź już teraz!
Co powinno znaleźć się na wyposażeniu szkoły?
Każda aranżacja sali lekcyjnej powinna być dobrze przemyślana. Ważny jest dobór mebli wraz z odpowiednim ustawieniem, aby zapewnić zarówno uczniom, jak i nauczycielowi optymalne warunki do nauki oraz pracy. Wysokość krzeseł i stolików szkolnych należy dopasować do wieku uczniów. Dobrze też zdecydować się na profilowane oparcia w celu zadbania o zdrowe plecy dzieci i młodzieży. W pomieszczeniu konieczne jest też ustawienie biurka z fotelem dla wychowawcy i szaf oraz regałów na przybory szkolne i materiały edukacyjne.
W przypadku nauki w starszych klasach należy również zadbać o wyposażenie każdej z pracowni przedmiotowej, m.in. informatycznej, biologicznej, chemicznej czy geograficznej. Tutaj w szczególno ści przydadzą się dodatkowe sprzęty i pomoce dydaktyczne, urozmaicające prowadzone zajęcia.
Gdzie kupić elementy wyposażenia placówki oświatowej?
Największy wybór mebli oraz nowoczesnych materiałów edukacyjnych jest dostępny w sklepach działających online. Wielu sprzedawców stale aktualizuje proponowaną ofertę, aby dopasować asortyment do obowiązujących standardów, a także wymagań poszczególnych odbiorców. Warto postawić na sprawdzonych producentów, którzy dostarczają meble w nowoczesnym wydaniu, wykonane z wytrzymałych i bezpiecznych materiałów. Najlepiej znaleźć ofertę, w której dostępne są elementy wyposażenia do wszystkich szkolnych pomieszczeń, w tym również szatni, stołówki czy pokoju nauczycielskiego.
Jakie standardy muszą spełniać meble szkolne?
Dyrekcja i pracownicy placówek oświatowych powinni zastosować się do obowiązujących norm prawnych. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31.12.2002 roku wyposażenie szkół i przedszkoli musi posiadać odpowiednie atesty i certyfikaty. Producenci są zobowiązani do uzyskania certyfikacji nr PN-F-06010-01:1990, PN-EN 1729-1:2016 i PN-EN 1729-2+A1:2016 oraz przeprowadzenia dodatkowych testów mebli szkolnych, zanim trafią do oferty sprzedażowej.