5 cech, które musi spełniać wartościowa etykieta

etykiety

Umieszczane na produktach etykietki mają kluczowe znaczenie w procesie sprzedażowym, a także muszą spełniać normy unijne dotyczące umieszczonych na nich informacji. Chcąc połączyć cele marketingowe i formalne, należy starannie projektować te naklejki. Jakie cechy powinny spełniać?

Istotne cechy etykiet – o tym trzeba pamiętać!

Aby etykiety mogły zostać uznane za wartościowe, muszą spełniać kilka kryteriów. Poza zgodnością z wytycznymi prawnymi – unijnymi i regionalnymi dotyczącymi zamieszczonych na nich informacji, powinny też mieć cechy ważne z marketingowego punktu widzenia. Wśród nich należy wymienić:

  1. jakość merytoryczną – etykiety na słoiki, butelki czy inne opakowania artykułów spożywczych powinny przekazywać konkretne informacje, takie jak skład produktu, zawarte w nim alergeny ( ich nazwy należy pogrubić aby jak najlepiej je wyeksponować), sposób przechowywania i stosowania, termin przydatności do spożycia,

  2. czytelność treści i oznaczeń – etykiety samoprzylepne muszą być przejrzyste i zrozumiałe dla każdego klienta. Liczy się odpowiednie dopasowanie czcionki do rozmiaru naklejki, a także stosowanie kontrastów kolorystycznych dla podniesienia czytelności,
  3. wysoką jakość druku – napisy nie mogą ulegać starciu czy blaknięciu – muszą być doskonale widoczne,
  4. stylowy design – wielu klientów to wzrokowcy, którzy wybierają produkty podczas zakupów z uwagi na estetykę – zwracają uwagę na walory wizualne etykiety na miód, alkohol czy inne artykuły, zwłaszcza jeśli są one kupowane na prezent. Kolory i wzornictwo na opakowaniu powinny być spójne z koncepcją wizualną marki,
  5. kształt dopasowany do rodzaju opakowania – inny format będzie miała etykieta na alkohol, inny z kolei sprawdzi się na słoiki czy pudełka kartonowe. Należy starannie go dobierać aby naklejka idealnie przylegała i stanowiła ozdobę produktu.

Warto stawiać na sprawdzonego producenta etykiet!

Nie da się ukryć, że etykiety termiczne umieszczane na wyrobach przeznaczonych do sprzedaży, podobnie jak metki odzieżowe, stanowią wizytówkę producenta. Mają nie tylko przyciągać wzrok i w estetyczny sposób prezentować logo marki. Ich zadanie to przekazanie klientom rzetelnych informacji oraz zapewnienie możliwości dokonania świadomych zakupów.